Veelgestelde vragen over de opleiding

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door Inge.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Inge
    Sleutelbeheerder

Waar kan ik me registreren voor het opleidingsforum?
    Dat kan je niet, tenzij je een aankoop verricht, dus als je je inschrijft voor de instapcursus, het eerste of het tweede jaar. Als je je inschrijft voor instapcursus, eerste of tweede jaar kom je in de betreffende forumgroep terecht, en van dan af heb je ook de mogelijkheid om in te loggen.

Ik wil me inschrijven, maar de opleiding is nog ver weg en het is een groot bedrag. Kan ik in delen betalen?
    Dat kan zeker!
    De instapcursus kan je in 2 delen betalen.
    Het eerste en tweede jaar kan je in 3 keer betalen.
    Besef wel dat je pas zeker bent van je inschrijving bij het betalen van het héle bedrag.

Wat als ik me bedenk of verhinderd ben om uiteindelijk deel te nemen?
    Als je je vóór 20 augustus bedenkt krijg je het al betaalde geld terug, minus 100,- administratiekosten.
    Als je je net voor, of tijdens het begin van je opleiding bedenkt wordt er niets terugbetaald, omdat we je niet meer kunnen vervangen, en de kostprijs is strak berekend. De verkoopsvoorwaarden vind je hier.

Ik ga als Belg meedoen in Moerstraten, Nederland. Wat moet ik doen om de grens over te steken met mijn paard?
    Het oude dierenartsakkoord vooraf hoeft niet meer, maar je moet wel je paardenpaspoort meehebben. Gebruik je gezonde verstand en breng een gezond paard mee. Je bent even goed verantwoordelijk voor de gezondheid van de andere paarden in je groep.

Ik ben nog maar net begonnen met clickertraining. Weet ik dan genoeg?
    We verwachten een basisniveau van je, maar de echte verdieping reiken we je tijdens de opleiding aan. Door middel van de Instapcursus of het zelfstandig behalen van een drietal badges, werk je jezelf naar het juiste instapniveau toe. Wil je overleggen welk alternatief voor jou het beste is? Stuur ons een mailtje, dan denken we graag met je mee.

Ik weet al veel. Ga ik nog nieuwe dingen leren?
    Zeker! Ons docententeam heeft samen een behoorlijk indrukwekkende hoeveelheid kennis, en is zeer gepassioneerd om deze over te dragen. Als je bij één van ons lest of al cursussen hebt gevolgd zul je misschien bepaalde stof herkennen, maar doordat we zoveel invalshoeken combineren gaan er geheid weer héél veel nieuwe kwartjes vallen! Doordat je de vertaling naar de praktijk deels aanpast aan je eigen wensen (door middel van het aanleren van oefeningen die je zelf kiest), ontwikkelt elke deelnemer zich in diens eigen richting.

Kan ik in termijnen betalen?
    In principe verwachten we een aanbetaling van minimaal 50%. Is dit echter bezwaarlijk voor je, schroom dan alsjeblieft niet om contact op te nemen.

Kan ik de kosten opvoeren als bedrijfskosten?
    Als je een bedrijf hebt als clickertrainer, of als je de ambitie hebt dit op te richten, zijn de kosten van de opleiding onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar. Dit kan een aardig belastingvoordeel opleveren. Laat je adviseren door je boekhouder of belastingconsulent met betrekking tot jouw specifieke situatie.

Kan ik me na deze opleiding verzekeren? En mag ik dan ook rijles geven?
    Als je professioneel trainingsadviezen of les wilt geven, is het verstandig je verzekeringen goed op orde te hebben. We hebben van Univé en EquineRisk toezeggingen dat je je als Nederlandse deelnemer na de (tweejarige!) opleiding kunt verzekeren. We zijn ermee bezig de details hiervan te bespreken.
    In België kom je vanzelf in aanmerking voor een sportmonitorverzekering, bijvoorbeeld bij Ethias.

Ik train met bit / zweep / touwhalster. Ben ik dan wel welkom?
    Zeker! Hoewel een deel van ons docententeam uit principe zelf zonder deze middelen werkt, gebruikt een deel ze zelf wel of geeft les aan studenten die dat doen. Je bent welkom op de opleiding als het jouw ambitie is zo paardvriendelijk mogelijk te werken, en je bereid bent je eigen gebruiken kritisch onder de loep te nemen. Indien je veelvuldig met scherpe hulpmiddelen traint (sporen, bijzetteugels, etc) vragen we je wel kritisch na te denken of deze opleiding voor jou passend is.

Ik rijd niet. Kan ik dan ook deelnemen?
    Zeker, ook als je niet rijdt ben je van harte welkom. Je hoeft je hier niet voor te verantwoorden, en je kunt een volledig volwaardig opleidingstraject doorlopen zonder ooit één seconde op een paard te zitten. Je hoeft dus ook geen ander paard te regelen om wel op te rijden. Dit maakt de opleiding zeer geschikt voor eenieder die niet wil of kan rijden, om wat voor reden dan ook.

Ik rijd wel graag. Ga ik daar ook over leren?
    Ook wie wel rijdt, is van harte welkom. Ook hier hoef je je niet voor te verantwoorden. Doordat er veel ruimte is om je eigen leerrichting vorm te geven, bepaalt iedere deelnemer zelf welk kant die op gaat. Voor de één is dit bijvoorbeeld agility, voor de ander gymnastiserend werk aan de hand, en voor een derde zal het leertraject deels in het zadel verlopen. We besteden in verschillende modules aandacht aan zaken die je direct kunt vertalen naar het rijden, zoals lichaamsbewustzijn, cue transfers, biomechanica, het opbouwen van kettingen, en game design.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.